plod Duha Svetoga, očevidnost djelovanja Duha Svetoga u vjernikovu životu, pri čemu Duh mijenja vjernika na sliku i priliku Kristovu. Plod Duha su Božje osobine koje Duh Sveti stvara u vjernikovu životu. Apostol Pavao u Poslanici Galaćanima navodi plod Duha: ljubav, radost, mir, strpljivost, blagost, dobrota, vjernost, krotkost, uzdržljivost (Gal 5,22). Duh Sveti zasadio je sjeme Božje riječi u srce svakog vjernika, a na vjerniku je da se sve više otvara za djelovanje Duha i Riječi kako bi postao karakterom sve sličniji Isusu Kristu.
Mnogi evanđeoski kršćani smatraju da postoji jedan plod Duha – a to je ljubav. Ta se ljubav, međutim, prikazuje na našim stavovima i djelovanju kao radost, mir, strpljivost, ljubeznost, dobrota, vjernost, blagost i suzdržljivost.
Isus je rekao svojim učenicima: “Ostanite u meni i ja ću ostati u vama! Kao što mladica ne može sama od sebe, ako ne ostane na trsu, roditi roda, tako ni vi, ako ne ostanete u meni” (Iv 15, 4). Još je rekao: “Kao što je Otac mene ljubio, tako sam i ja vas ljubio. Ostanite u mojoj ljubavi!” (Iv 15,9). Ostati u Kristu uključuje zajednicu s njim, podrezivanje ili pročišćavanje koje čini Otac i rađanje roda koje čini Duh Sveti. Ljubav je plod Duha Svetoga u životu vjernika. Ljubav je krvotok u Tijelu Kristovu. Izvrsnu sliku odnosa ploda Duha, darova Duha i sile Duha Svetoga u crkvi daje Reinhold Ulonska: “Zajednica bez ljubavi je kao automobil bez upravljača. Zajednica bez sile je kao automobil bez motora. Zajednica bez darova je kao automobil bez prijenosnika snage.”
Literatura: Biblija (Zagreb, 1999); Guy P. Duffield, Nathanael M. Van Cleave, Foundations of Pentecostal Theology (Los Angeles, 1983); Wayne Grudem, Systematic Theology (Leicester, 1994); T. C. Hammond, Uvod u teologiju (Osijek, 1994); Stanko Jambrek, Crkve reformacijske baštine u Hrvatskoj: Pregled povijesti i teološke misli (Zagreb, 2003); Reinhold Ulonska, Darovi Duha (Osijek, 1996); Rodman J. Williams, Renewal Theology: God, the Word, and Redemption (Grand Rapids, 1998).