ABC
Kategorija: Biblija, Teologija

grijeh

grijeh, voljna neposlušnost Božjoj volji. To je djelo ili stav namjerne pobune protiv Boga; osobna reakcija protiv osobnog Boga. Pojam grijeha ukazuje na pobunu, bezbožnost i neprijateljstvo (Iz 1,2; Lk 19,14; Rim 1,18) te odaje ponos i usredotočenost na sebe. Grijeh je povreda Božjeg zakona, pri čemu čovjek nije toliko protiv zakona koliko protiv Boga, protiv njegove svetosti, ljubavi i istine; grijeh je duboko osoban. U grijehu se čovjek odmeće od Boga. U konačnici, grijeh je odbijanje čovjekove volje podređivanju Božjim zahtjevima. Uz samu riječ grijeh, u Bibliji je korišteno više riječi i izraza kako bi se opisao grijeh: zlo (Mk 7,21), pokvarenost (Mt 13,49), prekršaj (Gal 3,19), nepravednost (1 Iv 5,17), bezbožnost (Rim 1,18), zlotvornost (Mt 7,23), neposlušnost (Rim 5,19) i prijestup (Ef 2,1).

Isus je govorio da ljudi imaju ozbiljan problem s grijehom koji ne mogu riješiti sami. Ljudska bića su od pada u grijeh zla bića (Iv 3,19), sposobna za svaku bezbožnost i zloću. Isus je rekao: “Što iz čovjeka izlazi, to onečišćuje čovjeka. Ta iznutra, iz srca čovječjega, izlaze zle namisli, bludništva, krađe, ubojstva, preljubi, lakomstva, opakosti, prijevara, razuzdanost, zlo oko, psovka, uznositost, bezumlje. Sva ta zla iznutra izlaze i onečišćuju čovjeka” (Mk 7,20-23). Često je govorio o grijehu u prispodobama koje objašnjavaju kako razorno grijeh može djelovati u životu čovjeka. Grijeh je usporedio sa sljepoćom (Mt 23,16-26), bolešću (Mt 9,12-13), ropstvom (Iv 8,34) i tamom (Iv 8,12; 12,35-46). Prema Isusovu učenju grijeh je sveopće stanje i svi su ljudi krivi pred Bogom (Lk 7,37-48). Bog poznaje svaki ljudski grijeh, bio on samo u ljudskim mislima ili pak u ljudskim djelima (Iv 4,17-19). Sklonost k činjenju zla sveopće je ljudsko iskustvo, u kojem čovjek, iako zna da treba činiti dobro i želi ga činiti, ipak često čini zlo. Sveto pismo daje objašnjenje sveopćeg iskustva čovjekove nasljedne sklonosti ka grijehu, te iskazuje da su se posljedice grijeha prenijele na sve ljude (Rim 7,14-19). Apostol Pavao svjestan je nazočnosti grijeha u sebi i moći koju grijeh ima u njegovu životu. Grijeh je za njega tiranin čije naredbe mrzi i gnuša ih se, no protiv čije se sile uzaludno bori. U jednakoj su situaciji svi ljudi. Koliko god bi htjeli činiti dobro, ipak ih sila grijeha vuče na činjenje zla; jer od trenutka začeća čovjek posjeduje stalnu sklonost ka grijehu i pobuni protiv Božje volje (v. Post 8,21; Ps 51,5). Podređenost principu zla koji stalno djeluje jest stanje iskvarenosti, koje se prenosi rođenjem (Iv 3,6; Rim 5,12).

Objavljeno: 20 svibnja, 2024

Jambrek, Stanko, dr. teologije, pisac, predavač na Biblijskom institutu u Zagrebu, predstojnik Bogoslovnog instituta i pastor Evanđeoske pentekostne crkve sv. Trojstva u Zagrebu.

ORCID broj: 0000-0002-6877-9247

Objave autora

Podijelite članak
Preuzmite članak

Srodne objave

teoza

teoza Teoza je kao koncept i doktrina slabo poznata u evanđeoskim krugovima, ali je glavna doktrina spasenja u istočnoj crkvi. No postoje autori koji pišu...

žene u crkvi

žene u crkvi. U Bibliji. Prve žene u crkvi bile su sljedbenice privržene Isusu (Mt 27,55-56; Mk 15,40-41; Lk 8,1-3). Njihova je služba bila značajna,...

žena, ordinacija

žena, ordinacija. Ordinacija žena za službu postala je važna tema u drugoj polovici dvadesetog stoljeća. Pitanje postaje zamršeno činjenicom da su biblijske vodilje oskudne, a...

žena, biblijski koncept

žena, biblijski koncept. Mjesto žene u obitelji, društvu i crkvi bilo je predmet velike pažnje. Pismo daje koristan kontrast s okrutnim stavom i praksom koji...

zrelost

zrelost živog bića je stanje dovršenosti do kojeg je došlo zbog rasta, a uvjetovano je standardom uspostavljenim njegovom urođenom teleologijom. Životinja se smatra zrelom kada...

znaci i čudesa

znaci i čudesa → dar čudesa

...
No data was found